Údaje, ktoré ste zadali pri vytvorení firmy je možné kedykoľvek zmeniť. Okrem nastavení pre účtovanie v účtovných programoch môžete v detaile firmy pracovať s ďalšími užitočnými nastaveniami.
Úprava údajov firmy #
- V Zozname firiem vyberte firmu, ktorej údaje chcete nastaviť alebo upraviť.
- Kliknite na názov firmy.
- Po rozkliknutí sa dostanete do jej detailu, kde môžete nastaviť alebo upraviť jednotlivé parametre.
- Aby ste mohli upraviť základné údaje firmy, kliknite na tlačidlo Upraviť (IČO je nemenné).
- Po vykonaní úprav, potvrďte zmeny kliknutím na tlačidlo Uložiť.
Základné nastavenia #
Základné údaje #
Základné údaje firmy upravíte podľa návodu s názvom Úprava údajov firmy.
Emailová brána #
- Každá firma v Doklado má automaticky generovanú svoju emailovú adresu.
- Doklady zaslané emailom na túto emailovú adresu sa automaticky uložia v sekcii Nespracované doklady.
- Môžete povoliť príjem emailov z ľubovoľných adries – zakliknutím krížika.
- Môžete určiť zoznam adries, z ktorých bude Doklado prijímať emaily – stlačte Pridať adresu.
Partneri #
V záložke Partneri sa zobrazujú firmy – zahraniční dodávatelia/odberatelia z vašich spracovaných faktúr. Nový partner sa vytvorí automaticky po uložení zahraničnej faktúry s krajinou dodávateľa Iné zahraničné. Pri vyťažení ďalšej faktúry od rovnakého dodávateľa sa automaticky doplnia jeho údaje, čím sa zníži potreba ručného spracovania dokladov.
V prípade, ak potrebujete údaje partnera opraviť, prejdite v zozname partnerov myšou na príslušný riadok a kliknite na ikonu ceruzky. Zmenené údaje sa použijú pri vyťažení ďalšej faktúry od tohto partnera (už uložené faktúry nebudú zmenou ovplyvnené).
Účtovné nastavenia #
Účtovné nastavenia sa líšia podľa účtovného programu, v ktorom pracujete. Návody k účtovným nastaveniam podľa účtovných programov:
Používatelia #
- V sekcii Používatelia kliknite na tlačidlo Pridať užívateľa.
- Nových užívateľov pozvete pomocou mailu. Uveďte mail užívateľa, ktorého chcete pozvať do vášho účtu v Doklado, vyberte jeho rolu podľa hierarchie (kompetencií, ktoré chcete aby pri práci v účte Doklado mal) a odošlite pozvánku.
- Zoznam Pozvaných užívateľov aj Zoznam užívateľov nájdete vždy v sekcii Správa užívateľov.
- Pozvať môžete neobmedzený počet užívateľov.
- Práva v aplikácii Doklado môžete kedykoľvek odobrať s okamžitou platnosťou, alebo zmeniť.
Hierarchia – je možné vybrať z troch možností.
a. Majiteľ – maximálne kompetencie pre firmy, pri ktorých má užívateľ pridelenú túto rolu (okrem vymazania firmy).
b. Účtovník – maximálne kompetencie pre firmy, pri ktorých má užívateľ pridelenú túto rolu.
c. Zamestnanec – môže pridávať bločky a faktúry pomocou mobilnej aplikácie aj ostatnými spôsobmi. Má prístup len k dokladom, ktoré sám pridal. Nemá práva exportovať doklady či meniť nastavenia firmy. - Na zadaný mail sa pošle pozvánka pre užívateľa (ak sa pozvánka nezobrazí v prijatých mailoch, je potrebné skontrolovať spam a reklamu). Užívateľ sa zatiaľ bude zobrazovať medzi pozvanými užívateľmi.
- Nový užívateľ bude po kliknutí na pozvánku vyzvaný k registrácií. Po úspešnej registrácií sa nový užívateľ bude zobrazovať v Zozname užívateľov.
Projekty #
- V záložke Projekty kliknite na tlačidlo Pridať položku. Otvorí sa okno Pridať projekt.
- Vyplňte názov vášho projektu a dajte Vytvoriť. Vytvorený projekt sa vám zobrazí v zozname projektov.
- Ak potrebujete, rovnakým postupom vytvorte ďalšie vaše projekty.
- Odteraz viete k jednotlivým dokladom priraďovať projekty. Priradenie projektu je možné vykonať:
a) už pri spracovávaní dokladu (v sekcii Základné informácie),
b) v zozname bločkov a faktúr jednotlivo, alebo hromadne,
c) pri úprave uloženého dokladu. - Ak neskôr budete exportovať doklady do Excelu, v tabuľke uvidíte zaradenie dokladov pod jednotlivé projekty (pri exportovaní do účtovných programov sa táto informácia neprenáša).
Lokálne zálohy #
Všetky doklady uložené v Doklado sú archivované v súlade so zákonnými pravidlami. Ak chcete mať bločky a faktúry zálohované aj vo svojom počítačí – kedykoľvek môžete vytvoriť Lokálne zálohy a doklady stiahnuť.
- V sekcii Lokálne zálohy kliknite na tlačidlo Vytvoriť zálohu.
- Zvoľte obdobie, za ktoré chcete spraviť zálohu a kliknite na tlačidlo Potvrdiť.
- Takto vytvorenú zálohu môžete stiahnuť kliknutím na ikonku stiahnuť.