Peter Šopinec – Digitalizácia prináša klientom väčší „administratívny komfort“

V Doklado pri vývoji aplikácie spolupracujeme s profesionálmi. Svojimi podnetmi z praxe, testovaním noviniek a predovšetkým denným využívaním aplikácie Doklado nám pomáhajú s jej vývojom. Aj vďaka nim Doklado umožňuje podnikateľom a účtovníkom jednoducho digitalizovať svoje účtovníctvo. Radi by sme vám preto bližšie predstavili týchto ľudí a ich spoločnosti.

Spoločnosť CARPAHTIAN je modernou daňovou a účtovnou spoločnosťou pre malé a stredne veľké firmy. Spojením s advokátskou kanceláriou Highgate Law & Tax umožňuje klientom využívať komfort synergií práva, daní a účtovníctva na jednom mieste. Takéto prepojenie je na Slovensku v segmente malých a stredných firiem výnimočné. Vďaka svojej profesionalite získal Highgate už tri roky po sebe rôzne ocenenia v súťaži Právnická firma roka, na čom do nemalej miery participovala aj účtovná časť tímu z CARPATHIAN.

Pre CARPATHIAN je prioritou vedenie účtovníctva digitálne a automatizovane – aby klienti platili za reálnu pridanú hodnotu, nie za manuálne „nahadzovanie“ dokladov.

O používaní Doklado sme sa rozprávali s Petrom Šopincom – COO spoločnosti CARPATHIAN Tax & Accounting.

Povedzte nám, čo by mali ľudia určite vedieť o vašej spoločnosti?

Dovolím si tvrdiť, že sa radíme medzi účtovné kancelárie, ktoré robia účtovníctvo inak. Doba sa vyvíja, keď chcete byť úspešní, musíte sledovať trendy a niekedy aj tie trendy určovať. My sme sa vybrali smerom automatizácie a digitalizácie, ktorá prináša klientom väčší „administratívny komfort“.

Je práve stratégia digitalizácie vašej spoločnosti dôvodom, prečo ste začali spolupracovať s Doklado?

Určite áno. Každá jedna aplikácia, ktorá vie ušetriť účtovníkovi, ale aj klientovi čas je u nás veľmi vítaná. V aplikácii Doklado sa spojilo viacero užitočných funkcionalít a práve to, že ich vieme nájsť v jednej aplikácii je pre nás prínosné.

Ako vám Doklado pomohlo pri práci?

Doklado hlavne šetrí čas a toho má účtovník vždy veľmi málo, obzvlášť v čase DPH priznaní. Samozrejme sa do výraznej miery odstraňuje aj chybovosť v prepisovaní základných údajov a čísel, ktorá pri účtovníkovi bude vždy vyššia ako pri AI (artificial intelligence).

Považujete sa za efektívnejšieho partnera pre eshopy práve vďaka využívaniu Konvertora?

Áno. Konvertor je vynikajúci tool, ktorý Vám pomôže prekonvertovať tisícky transakcií (či už z platobných brán, alebo z dobierkových listov) do formátu, ktorý sa dá jednoducho naimportovať do účtovného softvéru. Tak ako som spomínal vyššie, pokrok v dobe si vyžaduje aj pokrok v riešeniach. Pandémia ale aj samotná konzumná doba veľmi praje eCommercu. Len pre malé porovnanie, Slováci v roku 2019 minuli nakupovaním cez internet 1,36 miliardy EUR a v roku 2020 táto suma stúpla na 1,75 miliardy EUR (uvádza Heureka). V roku 2020 zároveň pribudlo na našom trhu 1700 e-shopov. Veľa e-shopov vystrelilo z desiatok objednávok mesačne na tisíce. Kontrola, účtovanie a vykazovanie takéhoto množstva transakcií sa nezaobíde bez správne nastavených procesov, kvalitnej administrácie (platformy) a automatizácie v rámci účtovníctva. Práve využívanie konvertora je jeden z veľmi dôležitých nástrojov, ktorý pri účtovaní e-shopov uľahčuje našu prácu.

Scroll to Top

Podrobné návody ku každej bráne nájdete priamo
v Konvertore.