Pre správne fungovanie exportov príloh a URL linkov cez Mostík do Pohody je potrebné povoliť export v Pohode aj v Doklado.
V Pohode je potrebné povoliť používanie zložky dokumentov firmy. Povolenie zapnete nasledovne:
1. Prejdite v Pohode do časti Nastavenia - Globálne nastavenia.
2. V sekcii Dokumenty zakliknite tlačidlo “Používať zložku dokumentov firmy”.
Môžete nastaviť export príloh do účtovníctva aj v Doklado:
1. Prejdite do Nastavení firmy a sekcie Mostík.
2. V časti Export príloh do účtovníctva zaškrtnite čo si želáte Mostíkom prenášať spolu s dokladmi.
Prenos súborov z Doklado (PDF, JPEG a pod.) do záložky Dokumenty v Pohode.
Prenos linkov do digitálneho archívu. Po kliknutí na link sa z Pohody dostanete priamo do detailu dokladu v aplikácii Doklado.
Nastavenie, ktoré umožňuje generovať digitálnu kópiu pokladničného dokladu vo formáte PDF, ktorá sa prenesie ako príloha k dokladu. Rovnopis sa vytvorí iba k dokladom, ktoré nemajú žiadnu prílohu.
V Nastaveniach firmy v sekcii Mostík nájdete Históriu všetkých exportov, ktoré ste robili cez Mostík. História obsahuje informácie: dátum a čas prenosu, kto preniesol doklady, status a počet dokladov.
Úspešnosť prenosu signalizuje jeho Status. Status môže byť:
Detail prenosu sa vám zobrazí po kliknutí na jeho riadok.
Ak prenos zlyhal, v detaile prenosu prejdite myšou na otázniček a zobrazí sa vám chybová hláška. Chybu je potrebné napraviť a export dokladov urobiť znova.
Doklad sa už nachádza v účtovnom softvéri. Ak ho chcete znova exportovať, je potrebné vymazať doklad z agendy v účtovnom softvéri a odmazať prislúchajúci XML log prenosu v sekcii Súbor - Dátová komunikácia - XML Log. Následne je možné doklad opätovne preniesť do účtovného softvéru.
Ak má doklad zvolený číselný rad a chybová hláška signalizuje: Nie je zadané číslo dokladu alebo východzí číselný rad, pravdepodobne sa nastavený číselný rad nenachádza v agende účtovného softvéru Pohoda.
Príklad nesprávnej agendy:
Ak zvolíte číselný rad pre Zálohovú faktúru a typ dokladu máte v Doklado nastavený ako Prijatá tuzemská faktúra tak doklad nebude naimportovaný. Vznikne spomínaná chyba.
Príklad prelomu rokov keď sa nenachádza číselný rad v agende nového roka:
Je potrebné skontrolovať v aplikácii Doklado Agent (Mostík): Účtovné nastavenia - Prístupové údaje k Pohode, či máte zadané meno Užívateľa z Pohody.
Je potrebné skontrolovať, či nie je v poli: Pohoda Používateľské meno zadaný údaj zo stĺpca Iniciály. Správne má byť zadané používateľské meno zo stĺpca “Užívateľ“.
Je potrebné spustiť účtovný softvér a vykonať prevod účtovnej jednotky do aktuálnej verzie.
Mostík počas prenosu dokladov vyžaduje mať jednu dostupnú licenciu účtovného softvéru. Ak licenciu nemá dostupnú, import zlyhá kvôli nedostatku licencií. Alebo nie je možné spustiť pohoda.exe z dôvodu nedostatočných práv.
Ak sú spomínané body v poriadku, pravdepodobne sa jedná o problém na strane servera/cloudu. Je potrebné si dohodnúť technickú konzultáciu kde Vám náš technický support pomôže s opätovným spustením služby.
Počas importu Doklado Mostík vyžaduje jednu licenciu. Ak sú všetky licencie obsadené, pohoda vypíše spomínanú chybu.
Pohoda užívateľ nemá oprávnenie na prístup k účtovnej jednotke. Je potrebné ho nastaviť v POHODA - sekcia Prístupové práva. To isté platí aj pre SQL užívateľa.
Pohoda užívateľ ktorého Mostík používa, nemá platné pohoda prihlasovacie údaje.
Zvyšné chyby je možné nájsť v dokumentácii STORMWARE (pre zobrazenie kliknite).