Údaje, ktoré ste zadali pri vytvorení firmy je možné kedykoľvek zmeniť. Okrem nastavení pre účtovanie v účtovných programoch môžete v detaile firmy pracovať s ďalšími užitočnými nastaveniami.
1. V Zozname firiem vyberte firmu, ktorej údaje chcete nastaviť alebo upraviť.
2. Kliknite na názov firmy.
3. Po rozkliknutí sa dostanete do jej detailu, kde môžete nastaviť alebo upraviť jednotlivé parametre.
1. Aby ste mohli upraviť základné údaje firmy, kliknite na tlačidlo Upraviť (IČO je nemenné).
2. Po vykonaní úprav, potvrďte zmeny kliknutím na tlačidlo Uložiť.
1. Vo všeobecných nastaveniach firmy môžete zmeniť účtovný program, ktorý používate a nastaviť vyťažovanie položiek faktúr.
2. Nastavenia môžete zmeniť po kliknutí na tlačidlo Upraviť.
3. Po vykonaní úprav, potvrďte zmeny kliknutím na tlačidlo Uložiť.
1. Každá firma v Doklado má automaticky generovanú svoju emailovú adresu.
2. Doklady zaslané emailom na túto emailovú adresu sa automaticky uložia v sekcii Nespracované doklady.
3. Môžete povoliť príjem emailov z ľubovoľných adries - zakliknutím krížika.
4. Môžete určiť zoznam adries, z ktorých bude Doklado prijímať emaily - stlačte Pridať adresu.
V záložke Partneri sa zobrazujú firmy - zahraniční dodávatelia/odberatelia z vašich spracovaných faktúr. Nový partner sa vytvorí automaticky po uložení zahraničnej faktúry s krajinou dodávateľa Iné zahraničné. Pri vyťažení ďalšej faktúry od rovnakého dodávateľa sa automaticky doplnia jeho údaje, čím sa zníži potreba ručného spracovania dokladov.
V prípade, ak potrebujete údaje partnera opraviť, prejdite v zozname partnerov myšou na príslušný riadok a kliknite na ikonu ceruzky. Zmenené údaje sa použijú pri vyťažení ďalšej faktúry od tohto partnera (už uložené faktúry nebudú zmenou ovplyvnené).
Účtovné nastavenia sa líšia podľa účtovného programu, v ktorom pracujete. Návody k účtovným nastaveniam podľa účtovných programov:
1. V sekcii Používatelia kliknite na tlačidlo Pridať užívateľa.
2. Nových užívateľov pozvete pomocou mailu. Uveďte mail užívateľa, ktorého chcete pozvať do vášho účtu v Doklado, vyberte jeho rolu podľa hierarchie (kompetencií, ktoré chcete aby pri práci v účte Doklado mal) a odošlite pozvánku.
3. Zoznam Pozvaných užívateľov aj Zoznam užívateľov nájdete vždy v sekcii Správa užívateľov.
4. Pozvať môžete neobmedzený počet užívateľov.
5. Práva v aplikácii Doklado môžete kedykoľvek odobrať s okamžitou platnosťou, alebo zmeniť.
Hierarchia – je možné vybrať z troch možností.
a. Majiteľ – maximálne kompetencie pre firmy, pri ktorých má užívateľ pridelenú túto rolu (okrem vymazania firmy).
b. Účtovník – maximálne kompetencie pre firmy, pri ktorých má užívateľ pridelenú túto rolu.
c. Zamestnanec – môže pridávať bločky a faktúry pomocou mobilnej aplikácie aj ostatnými spôsobmi. Má prístup len k dokladom, ktoré sám pridal. Nemá práva exportovať doklady či meniť nastavenia firmy.
6. Na zadaný mail sa pošle pozvánka pre užívateľa (ak sa pozvánka nezobrazí v prijatých mailoch, je potrebné skontrolovať spam a reklamu). Užívateľ sa zatiaľ bude zobrazovať medzi pozvanými užívateľmi.
7. Nový užívateľ bude po kliknutí na pozvánku vyzvaný k registrácií. Po úspešnej registrácií sa nový užívateľ bude zobrazovať v Zozname užívateľov.
1. V záložke Projekty kliknite na tlačidlo Pridať položku. Otvorí sa okno Pridať projekt.
2. Vyplňte názov vášho projektu a dajte Vytvoriť. Vytvorený projekt sa vám zobrazí v zozname projektov.
3. Ak potrebujete, rovnakým postupom vytvorte ďalšie vaše projekty.
4. Odteraz viete k jednotlivým dokladom priraďovať projekty. Priradenie projektu je možné vykonať:
a) už pri spracovávaní dokladu (v sekcii Základné informácie),
b) v zozname bločkov a faktúr jednotlivo, alebo hromadne,
c) pri úprave uloženého dokladu.
5. Ak neskôr budete exportovať doklady do Excelu, v tabuľke uvidíte zaradenie dokladov pod jednotlivé projekty (pri exportovaní do účtovných programov sa táto informácia neprenáša).
1. Je potrebné si spárovať účet s bankou cez Správu bankových účtov. Prejdením do sekcie Banka v nastaveniach firmy a potvrdením tlačidla Synchronizovať sa synchronizujú bankové účty z ABRA do Doklado.
2. V účtovných nastaveniach - Základné nastavenia v časti export je možné: Povoliť automatickú synchronizáciu bankových transakcií s účtovným softvérom. (Toto nastavenie poskytne automatický prenos údajov bankových transakcií z banky v Doklado do ABRA. Táto synchronizácia je platná len pre účtovný softvér ABRA). Tieto údaje sa dajú spracovať aj manuálne podľa popisu Účtovanie v programe ABRA.
1. Je potrebné si spárovať účet s bankou cez Správu bankových účtov. V sekcii Banka v nastaveniach firmy je nutné doplniť skratku k IBANu z učtovného softvéru (kliknutím na ikonku ceruzky).
2. Skratku pre bankový účet nájdete v účtovnom softvéri.
Všetky doklady uložené v Doklado sú archivované v súlade so zákonnými pravidlami. Ak chcete mať bločky a faktúry zálohované aj vo svojom počítačí - kedykoľvek môžete vytvoriť Lokálne zálohy a doklady stiahnuť.
1. V sekcii Lokálne zálohy kliknite na tlačidlo Vytvoriť zálohu.
2. Zvoľte obdobie, za ktoré chcete spraviť zálohu a kliknite na tlačidlo Potvrdiť.
3. Takto vytvorenú zálohu môžete stiahnuť kliknutím na ikonku stiahnuť.
V každej firme môže majiteľ účtu používateľom zapnúť možnosť schvaľovať doklady. Schvaľovanie dokladov sa aplikuje iba na doklady, ktoré budú pridané od momentu zapnutia schvaľovania (spätne nie).
Návod k schvaľovaniu dokladov nájdete na TOMTO ODKAZE.