Účetnictví v Pohodě
Po registrácií budete presmerovaný do Zoznamu firiem. Registrovaná firma sa automaticky vytvorí a zobrazí v Zozname firiem. Je potrebné si nastaviť základné a účtovné nastavenie v nastavení firmy (v popise nižšie).
Přidání společnosti
1. Po prihlásení do vášho Doklado účtu otvorte Zoznam firiem a kliknite na tlačidlo Pridať firmu (pre spracovanie dokladov inej firmy).
2. Vyplňte základné údaje o firme a vyberte z možností účtovný program POHODA.
3. Ak ste účtovník, nastavte analytické účty pre pokladňu tak, aby boli identické s nastaveniami analytických účtov v programe POHODA. Tento údaj sa v aplikácií Doklado dá kedykoľvek zmeniť.
4. Ak firmu vytvárate ako majiteľ/podnikateľ, ponechajte v poliach pre analytické účty predvolené nastavenia. Tento údaj môžete vy alebo váš účtovník kedykoľvek zmeniť.
5. Kliknite na Uložiť a pridať firmu. Po úspešnom vytvorení firmy sa zobrazia ďalšie nastavenia.
6. Vytvorená firma sa automaticky doplní do Zoznamu firiem vo webovej aplikácii aj v mobilnej aplikácii.
Nastavení společnosti
Například k údajům o společnosti (nastavení) se dostanete z obrazovek Přijaté účtenky/faktury a Vydané účtenky/faktury kliknutím na název společnosti.
Základní nastavení
V základním nastavení můžete upravit Základní údaje o společnosti, nahrát logo společnosti, podpis a razítko, které se budou zobrazovat ve vystavených fakturách. Najdete zde také E-mailovou bránu a seznam partnerů.
Účtovné nastavenia
V tejto sekcii je možné nastaviť si: vyťažovanie položiek z faktúr, exportov do účt. softvéru, jazyk vystavených faktúr (aktuálne v slovenskom a anglickom jazyku) typ QR kódu a povinne zadanú zákazku.
Pridanie Uhradenej zálohy k vyťaženým položkám
V sekcii Položky kliknite na šípku na tlačidle Pridať položku a následne sa zobrazí ponuka Vyťažiť položky a Uhradená záloha.
a) Podľa potreby vyťažte položky a pridajte uhradenú zálohu. Pod vyťaženými položkami sa zobrazí uhradená záloha. Vyplňte potrebné sumy.
b) Ak pridáte uhradenú zálohu na doklade bez vyťažených položiek, systém automaticky vygeneruje položky pre jednotlivé sadzby DPH na základe zvyšnej sumy. Môžete si vybrať medzi možnosťami „Poznámka“ alebo „Sadzba DPH“ (sadzba DPH podľa potreby) ako názov pre generovanú položku. To umožní lepšie rozlíšiť rôzne sadzby DPH priamo na faktúre.
Tieto možnosti si nastavíte v nastaveniach firmy - Účtovné nastavenia - Základné nastavenia - Uhradená záloha.
Exportovať Dobropis vždy s kladným číslom
Ak chcete preniesť záporny dobropis s kladnou hodnotou do učtovného softwéru Pohoda je potrebné zaškrtnúť políčko pre Exportovať Dobropis vždy s kladným číslom. (Bez tohto nastavenia sa dobropis so zápornou hodnotou prenesie do Pohody záporne).
Nastavení ukládání QR lístků do sekce Nezpracované dokumenty
Pokud je toto nastavení vypnuto, budou podložky QR automaticky extrahovány a uloženy v sekci Podložky.
Pokud je toto nastavení povoleno, nezpracované účtenky obsahující QR kód dokladu zůstanou v sekci Nezpracované účtenky pro ruční zpracování. Naskenované účtenky s QR kódem budou automaticky vyjmuty a uloženy v sekci Účtenky.
Účtovné položky (Predkontácie)
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Účtovné položky
Pri vytvorení firmy aplikácia Doklado automaticky vytvorí aj preddefinované účtovné položky. K tomuto zoznamu položiek môžete pridať ďalšie účtovné položky nasledovnými spôsobmi:
Import súboru s položkami priamo z programu Pohoda:
1. Spustite program Pohoda.
2. Otvorte agendu Účtovníctvo → Pokladňa.
3. Zvoľte v časti Predkontácia tri bodky. Otvorí sa vám okno so zoznamom predkontácií pre hotovostné doklady.
4. Prejdite myšou na zoznam predkontácií a kliknite pravým → Export do XML…
5. Otvorí sa okno Užívateľský XML export. Potvrďte okno a stiahne sa vám súbor s predkontáciami pre danú agendu.
6. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Účtovné položky.
7. Kliknite na tlačidlo Import položiek a následne vyberte xml súbor exportovaný z Pohody.
8. Zobrazí sa okno s účtovnými položkami, ktoré potvrdíte kliknutím na Importovať. Keď je import dokončený, predkontácie by sa mali zobraziť v zozname.
9. Postup zopakujte s agendou Účtovníctvo → Interné doklady a s agendou Fakturácia → Ostatné doklady (krok 2.).
10. Odteraz môžete k vašim dokladom priraďovať vytvorené položky.
⚠️ Účtovné položky, ktoré majú nastavené rozúčtovanie pomerom je potrebné po importe do Doklado manuálne upraviť. Importom účtovných položiek z Pohody do Doklado sa rozúčtovanie neprenáša.
Manuálne vytvorenie účtovných položiek:
1. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Účtovné položky.
2. Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
3. Vytvorte názov Účtovnej položky.
4. Vyplňte skratku predkontácie podľa programu Pohoda.
5. Zvoľte pod ktorú agendu má byť účtovná položka zaradená:
- Všetky doklady - účtovná položka bude viditeľná pre bločky a faktúry bez ohľadu na typ platby. Účtovná položka sa uloží bez pridelenej agendy.
- Bloček - účtovná položka bude viditeľná len pre bločky s ohľadom na nastavený typ platby. Je potrebné zvoliť pod ktorú účtovnú agendu predkontácia patrí (Pokladničné doklady, Interné doklady alebo Ostatné záväzky).
- Faktúra - účtovná položka bude viditeľná len pre faktúry. Účtovná agenda Faktúry sa nastaví automaticky.
6. Potvrďte okno kliknutím na Vytvoriť. Odteraz môžete k vašim dokladom priraďovať vytvorené položky.
Strediská, zákazky a činnosti
Ak používate členenie na strediská, činnosti a zákazky, môžete podľa nich doklady triediť aj v Doklado.
Pozor: Strediská, Zákazky a Činnosti sa prenášajú do účtovné programu len ak je povolené Automatické účtovanie a je nastavené aj na danom doklade.
Strediská
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Strediská
Vaše strediská môžete pridať nasledovnými spôsobmi:
Import súboru so strediskami priamo z programu Pohoda:
1. Spustite program Pohoda.
2. Otvorte agendu Nastavenie → Zoznamy → Strediská.
3. Otvorí sa vám zoznam stredísk.
4. Prejdite myšou na zoznam a kliknite pravým → Export do XML…
5. Otvorí sa okno Užívateľský XML export. Potvrďte okno a stiahne sa vám súbor so strediskami.
6. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Strediská.
7. Kliknite na tlačidlo Import položiek a následne vyberte xml súbor exportovaný z Pohody.
8. Zobrazí sa okno so strediskami, ktoré potvrdíte kliknutím na Importovať. Keď je import dokončený, strediská by sa mali zobraziť v zozname.
9. Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené strediská.
Manuálne vytvorenie stredísk:
1. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Strediská.
2. Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
3. Vytvorte názov strediska a dajte Vytvoriť.
4. Stredisko by malo byť pridané v zozname.
5. Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené strediská.
Zákazky
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Zákazky
Vaše zákazky môžete pridať nasledovnými spôsobmi:
Import súboru so zákazkami priamo z programu Pohoda:
1. Spustite program Pohoda.
2. Otvorte zoznam vašich zákaziek - Fakturácia - Zákazky.
3. Prejdite myšou na zoznam a kliknite pravým → Export do XML…
4. Otvorí sa okno Užívateľský XML export. Potvrďte okno a stiahne sa vám súbor so zákazkami.
5. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Zákazky.
6. Kliknite na tlačidlo Import položiek a následne vyberte xml súbor exportovaný z Pohody.
7. Zobrazí sa okno so zákazkami, ktoré potvrdíte kliknutím na Importovať. Keď je import dokončený, zákazky by sa mali zobraziť v zozname.
8. Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené zákazky.
Manuálne vytvorenie zákaziek:
1. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Zákazky.
2. Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
3. Vytvorte názov zákazky a dajte Vytvoriť.
4. Zákazka by mala byť pridaná v zozname.
5. Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené zákazky.
Činnosti
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Činnosti
Vaše činnosti môžete pridať nasledovnými spôsobmi:
Import súboru so strediskami priamo z programu Pohoda:
1. Spustite program Pohoda.
2. Otvorte agendu Nastavenie → Zoznamy → Činnosti.
3. Otvorí sa vám zoznam činností.
4. Prejdite myšou na zoznam a kliknite pravým → Export do XML…
5. Otvorí sa okno Užívateľský XML export. Potvrďte okno a stiahne sa vám súbor s činnosťami.
6. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Činnosti.
7. Kliknite na tlačidlo Import položiek a následne vyberte xml súbor exportovaný z Pohody.
8. Zobrazí sa okno s činnosťami, ktoré potvrdíte kliknutím na Importovať. Keď je import dokončený, činnosti by sa mali zobraziť v zozname.
9. Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené činnosti.
Manuálne vytvorenie činností:
1. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Činnosti.
2. Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
3. Vytvorte názov činnosti a dajte Vytvoriť.
4. Činnosť by mala byť pridaná v zozname.
5. Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené činnosti.
Číselné rady
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Číselné rady
Tieto číselné rady sa využívajú pri spracovaní dokladov prijatých do aplikácie Doklado (Nespracované doklady).
Vaše číselné rady môžete pridať nasledovným spôsobom:
Manuálne vytvorenie číselného radu:
1. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Číselné rady.
2. Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
3. Vyplňte názov a hodnotu číselného radu. Do Hodnoty číselného radu vpíšte Číslo z Pohody (jeho prvú časť - prefix).
4. Zvoľte typ platby pre číselný rad (podľa agendy v Pohode).
5. Kliknite na Vytvoriť.
6. Číselný rad by mal byť pridaný v zozname.
7. Odteraz môžete k vašim dokladom prideľovať vytvorené číselné rady.
Vystavené doklady
Tieto číselné rady sa používajú pri vystavovaní faktúr prostredníctvom aplikácie Doklado.
Manuálne vytvorenie číselného radu pre vystavené faktúry:
1. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Číselné rady.
2. Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
3. Vyplňte názov a hodnotu číselného radu pre export. Do Hodnoty číselného radu vpíšte Číslo z Pohody (jeho prvú časť - prefix).
4. Odteraz môžete k vašim dokladom prideľovať vytvorené číselné rady.
5. Zvoľte typ faktúry.
6. Vyberte formát číslovania faktúry - napr. formát #FA-#RRRRCCC - bude hodnota FA-2024001
7. Kliknite na Vytvoriť.
8. Číselný rad sa zobrazí v zozname.
Pokladňa
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Pokladňa
Manuálne vytvorenie pokladne:
1. V Doklado otvorte nastavenia firmy - sekcia Pokladňa.
2. Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
3. Vyplňte názov pokladne. Ako názov použite skratku pokladne z Pohody.
4. Kliknite na Vytvoriť.
5. Pokladňa by mala byť pridaná v zozname.
6. Odteraz môžete k vašim dokladom prideľovať vytvorené pokladne.